Dagligvarebutikker genindfører vareudbringning
For at gøre det lettere for kunder bl.a. i risikogruppen har dagligvarekæmpen Dagrofa valgt at starte et nyt koncept - eller rettere genindføre et gammelt: vareudbringning.
Læs også: Over 600 selskaber politianmeldt for mulig fusk med coronahjælp
Det skriver Finans.
- Man ringer ind og bestiller f.eks. et rugbrød, et par liter mælk, salat og chokolade. Hvis vi så ikke har yndlingschokoladen, erstatter vi den med et alternativ. Det vil betyde, at indkøbskurven kan være lidt anderledes, end man regner med, og der håber vi selvfølgelig på en forståelse fra vores kunder, siger Kenneth Holmen Pedersen, kædedirektør for Meny, i en pressemeddelelse.
Kunden ringer ind til et centralt callcenter, som derefter sender ordren videre til den nærmeste købmand, der bringer varerne ud. En service, som mange lokale købmænd i forvejen har.
Konceptet, med navnet "Vi handler for dig", bliver inditl videre testet i 34 butikker i Østjylland.